• De Groeiling
  • Het Team
  • Schooltijden
  • Overblijf
  • Opvang
  • Vakanties
  • Ouderraad
  • Medezeggenschapsraad
  • Samen in beweging
  • Snappet
  • Gezonde school
  • School op Seef
  • Bibliotheek
  • Congruentiemodel
  • Peuters
  • Meervoudige Intelligentie
  • Downloads

NB: ivm covid-19 overblijf niet van toepassing en continurooster (08.30 - 14.30) ingesteld.

Overblijf

 

De leerlingen van de groepen 1/2/3 eten in het lokaal van de onderbouw, de groepen 4/5/6 in het middenbouw lokaal en de groepen 7/8 in het bovenbouwlokaal. De overblijfkrachten zijn om 11:50 uur aanwezig om af te spreken wie in welke bouw gaat overblijven. In de midden- en bovenbouw zorgen de leerlingen ervoor dat hun eigen plekje netjes en schoon is na het eten. De overblijfkracht controleert of het lokaal netjes achter gelaten wordt.

De leerlingen zijn (in ieder geval) tot 12:15 uur binnen om te eten en daarna gaan ze buiten spelen. Bij slecht weer beslissen de overblijfkrachten of er binnen wordt gespeeld. Vanaf 12:30 uur zijn alle leerlingen en overblijfkrachten buiten.

 

Verzoek aan ouders

  • Broodtrommels, bekers en tas voorzien van naam.
  • Kinderen die thuis gaan eten zijn vanaf 12:55 uur weer welkom op school.
  • Heeft u vragen over het overblijven in het algemeen of over uw kind in het bijzonder? Neem dan contact op met de overblijfcoördinatoren of een van de leerkrachten.
  • Heeft uw een kind een allergie? Laat dit dan weten aan de overblijfcoördinatoren.
  • De aanwijzingen voor de kinderen even met uw eigen kind(eren) doornemen.
  • De ouder(s)/verzorger(s) van de leerlingen die van de overblijfregeling gebruik maken dienen de regels hiervan en de daarvan afgeleide huisregels te respecteren.

Voor het gebruik van de overblijfgelegenheid dient door ouder(s)/verzorger(s) een vergoeding betaald te worden, de zogenaamde overblijfkosten. De inning wordt geregeld door de penningmeester van de ouderraad: Hidde de Vries.

 

Administratie

Bij elke overblijf wordt er door middel van een aanwezigheidslijst gekeken wie er zijn. Voor elke vakantie krijgt u naar aanleiding van de lijst een verzoek van betaling door de penningmeester van de ouderraad. Kosten per overblijfbeurt is €1,25 per kind. Op de dagen dat de overblijf trakteert worden er geen kosten in rekening gebracht en mogen alle kinderen overblijven.

De ontvangsten, die binnenkomen op de rekening worden gebruikt voor:

  • aanschaf spelmaterialen
  • de overblijf traktaties
  • materialen t.b.v. diverse activiteiten
  • vergoeding overblijfkrachten
  • verklaring goed gedrag overblijfkrachten
  • overblijfcursus

Aan het eind van het schooljaar wordt de kas gecontroleerd door de kascommissie van de ouderraad.

 

Organisatie

De overblijfcoördinatoren stellen in overleg met de afgevaardigde van het team en de directie het huisreglement vast. In het huisreglement zijn opgenomen:

  • de organisatie van de maaltijd
  • de overblijftijden
  • hygiëne en veiligheid
  • aandacht voor de kinderen
  • zorg voor spullen in gebruik bij het overblijven; andere zaken nodig voor een goed verloop van het overblijven
  • afwezig zijn van een kind, eerder aangemeld voor het overblijven, wordt door de ouders aan de coördinator/groepsleerkracht gemeld. De overblijfkracht meldt zomaar wegblijven van een kind aan de betreffende groepsleerkracht. In gezamenlijk overleg wordt actie ondernomen.

Als bij calamiteiten de overblijfruimten ontruimd moeten worden gaat 'Het ontruimingsplan Overblijven' in werking. De coördinator neemt dit plan met de overblijfouders door en eenmaal per jaar wordt er geoefend met de leerlingen.

 

De overblijfcoördinator

De overblijfcoördinator regelt:

  • het opstellen van een werkrooster
  • het registreren van het aantal overblijvende kinderen
  • het onderhouden van het contact met de ouderraad, de directie en het schoolteam
  • bijeenkomsten (minimaal 1 per jaar) met de overblijfkrachten
  • het beheer van financiën
  • indien nodig, vervanging bij ziekte van een overblijfkracht
  • werving overblijfkrachten
  • het contact met ouders/verzorgers van de kinderen
  • de cursus voor de overblijfouders
  • de materialen en het speelgoed

 

Slotbepaling

In zaken 'overblijfreglement Willibrord/Miland locatie Miland' en 'Huishoudelijk reglement bij overblijven Willibrord/Miland locatie Miland' niet voorzien, beslissen de coördinatoren in overleg met de ouderraad en de directie.

Wijzigingen die gedurende het schooljaar worden aangebracht worden medegedeeld via de nieuwsbrief.

Het IBAN nummer van de overblijf is: NL63 RABO 0341 9082 07 t.a.v. overblijf Miland.

De coördinatie is in handen van Rosita Zandvliet en Elly Biemond.

 

Laatste nieuws

De grote rekendag

Meer

Meer nieuws

Contactgegevens

Milandschool
Hazekade 10
2411 PP Bodegraven
0172 685506

Routeplanner

Contact

Hazekade 10
2411 PP Bodegraven

Telefoon: 0172-685506

E-mail: Daisy Lehmann

 

Activiteiten

naar activiteiten >

Onze school

Het Team
Schooltijden 
Vakanties

Ons onderwijs

Samen in Beweging
Snappet
Gezonde school
School op Seef

 

 

Solliciteren

Vacatures worden via de website van De Groeiling gepubliceerd.

Solliciteren

Stage lopen

De Miland is een opleidingsschool. Wij ontvangen je graag als stagiaire. 

Solliciteren

Vrijwilliger worden

Wij kunnen veel handen in de school gebruiken. Interesse? Neem contact op met de directeur van de school Daisy Lehmann

Copyright 2022 - Milandschool
Inloggen | Ziber Education - Gespreksplanner voor onderwijs | Ziber - PSD naar html