• De Groeiling
  • Het Team
  • Schooltijden
  • Overblijf
  • Opvang
  • Vakanties
  • Ouderraad
  • Medezeggenschapsraad
  • Samen in beweging
  • Snappet
  • Gezonde school
  • School op Seef
  • Bibliotheek
  • Congruentiemodel
  • Peuters
  • Meervoudige Intelligentie
  • Downloads

 

Verbondenheid

 

Verbondenheid versterkt het gevoel erbij te horen. Het verhoogt het welzijn van de mens. Verbondenheid creëert betrokkenheid en samenwerking. Het verhoogt enthousiasme en zorgt voor een beter leefklimaat. Verbondenheid met de school resulteert (meestal) in meer compassie naar anderen en jezelf. Aan de basis van verbondenheid ligt saamhorigheid. Saamhorigheid geeft immers het gevoel bij elkaar te horen.

 

Activiteiten waar wij VERBONDENHEID laten zien:

Lees verder

Peutersportdag

Wij hebben vandaag een heerlijke dag achter de rug, de peutersportdag! Eerst hebben we lekker gespeeld in de Kinderkeet en ons Vaderdag cadeautje afgemaakt. Na het fruit eten en drinken zijn we met groep 6 en juf Linda en juf Daisy naar het plein gegaan. Daar stonden 9 verschillende spellen voor…

respect verbondenheid zorgzaamheid

Sponsorloop

Vandaag was het tijd voor de jaarlijkse sponsorloop waarbij we geld ophalen voor goede doelen. Dit jaar hebben we héél hard gerend voor: Make-A-Wish en de Egelopvang uit Zoetermeer. Ook gaan we deel van de opbrengst besteden aan een nieuw voetbalnet op het schoolplein. Namens de…

verbondenheid respect zorgzaamheid

Avond4Daagse in Woerden

Als het speerpunt van de school ’sport en bewegen’ is, dan mag deelname aan de Avond4Daagse natuurlijk niet ontbreken! Op de eerste avond hebben we door Molenvliet gelopen. De Schilderswijk was als tweede aan de beurt. Op avond drie liepen we door Snel & Polanen. Hoewel we de eerste drie…

verbondenheid respect zorgzaamheid

Excursie

In het kader van het schoolbrede thema ’de middeleeuwen’ zijn we naar het Archeon gegaan. 
Voor iedere groep was er een ’Doe-route’ en dan ga je met een echte ’Archeo-tolk’ op pad. Hoe leuk is dat! De ’Archeo-tolk’ nam ons mee naar verschillende huizen en vertelde leuke en…

respect zorgzaamheid verbondenheid

Schoolreisje!

Op donderdag 8 mei zijn wij met z’n allen op schoolreisje geweest. Het was een fantastische dag. Na een gezellige busrit kwamen we aan bij het park en daar bleek het helemaal niet druk te zijn. Hoe fijn was dat. Alle spullen konden bij de verzamelplek worden achtergelaten en daarna ging iedereen…

verbondenheid zorgzaamheid respect

Koningsspelen 2025

Oranje boven!
 
We zijn de ochtend gestart met het hijsen van de officiële Koningsspelen vlag en het zingen van het Wilhelmus. Daarna hebben we genoten van een koninklijk ontbijtje. Er was nog even tijd om te dansen en om buiten te spelen. De groepen gingen voor alle sport- en…

zorgzaamheid respect verbondenheid

Fijne Paasdagen!

Na het maken van de Palmpasenstokken en de paaswandeling was er vandaag tijd voor nog een beetje meer Pasen. Tijdens de gymles werden er paaseitjes verstopt en (bijna allemaal) gevonden. Ook op school had de Paashaas z’n best gedaan. Want daar waren wel hele bijzondere eieren verstopt.…

zorgzaamheid respect verbondenheid

Grote Rekendag 2025

Ook dit jaar hebben we weer meegedaan aan de Grote Rekendag. Het thema was ’Eerlijk delen’ waarbij we hebben nagedacht over én spelen met aantallen en verdeelsituaties. Onderzoekend en samenwerkend rekenen staat centraal. Met aandacht voor onderliggende vaardigheden zoals tellen, meten,…

respect verbondenheid zorgzaamheid

Contact

Hazekade 10
2411 PP Bodegraven

Telefoon: 0172-685506

E-mail: Daisy Lehmann

 

Activiteiten

naar activiteiten >

Onze school

Het Team
Schooltijden 
Vakanties

Ons onderwijs

Samen in Beweging
Snappet
Gezonde school
School op Seef

 

 

Solliciteren

Vacatures worden via de website van De Groeiling gepubliceerd.

Solliciteren

Stage lopen

De Miland is een opleidingsschool. Wij ontvangen je graag als stagiaire. 

Solliciteren

Vrijwilliger worden

Wij kunnen veel handen in de school gebruiken. Interesse? Neem contact op met de directeur van de school Daisy Lehmann